HTML

Az Alfám és a gyors javítás

2010.01.19. 18:09 Tomasman

Kedves Olvasó!

Ha elolvastad az eddigi Blogjaimat akkor azt is tudni fogod hogy a számítógéppel sok minden hibát tudsz olvasni/törölni meg még tudsz érdekességeket is előhozni! Viszont vannak olyan hibák amik viszonylag könnyen eszközölhetők, semmilyen számítógép és semmi nem szükséges hozzá!

Ilyen hiba a sokaknak előforduló Kilométer számláló villogásának "speciális" hibája is!
Amikor előszer megkérdeztem hogy ez miért van azt mondták hogy, "proxy illesztési gond"! Megkérdeztem hogy mi az hogy proxy illesztési gond? Körülbelül azt a választ kaptam hogy az autó Budy Computeréhez mindegy egyes eszköz csatlakozik, és ha valamelyiknél hiba van akkor produkálja ezt a hibát! Úgy kell elképzelni mint a számítástechnikánál a hálózatokat! Van egy szerver amire bizonyos számítógépek IP címel kapcsolódnak, amennyiben ez az "IP cím" változik akkor ez hibát produkál! Tegyük fel ha egy másik CD lejátszót raksz a kocsidba az már más illesztőszámot használ, és a kocsi rögtön érzékeli hogy baj van ez nem az ami volt! Úgy szokták mondani hogy "hozzákell illeszteni az alvázhoz". Ez annyit jelent hogy megkell adni hogy a te alvázszámodhoz az a bizonyos cd lejátszó széria szám legyen illesztve! (Pl a Peugeot 307nél is hiba raksz másik gyári lejátszót szervízbe illeszteni kell a szériaszámát az alvázhoz)! Nah ezt a folyamatot hívják az Alfáéknél úgy hogy "Proxy sorba rendezés", mert elindít egy tesztet ami automatice mindent érzékel! Aztán már müködik is! Igen ám de ennek van egy egyszerübb módja is, amit még a szervizek is így csinálnak, onnan tudom hogy az egyikből lesetem el a dolgokat:)!  
 

Így nézki egy kibontott Body computer:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fehérrel jelöltem a Diagnosztikai interfész helyét, de ezt elméletileg már tudjuk!
Pirossal viszont azt a részt jelöltem ahol a Body Computeer kapja az áramot! Alul egy piros vezetékes csatlakozó megy be, felül pedig egy fekete vezetékes csatlakozó (feket nem mindegyiknél van! Nah most ha NINCS gyújtás a kocsin akkor ezt a két csatlakozó kihúzod, vár kb 1 percet majd újra visszadugod! 

-----> NE LEGYENEN GYUJTÁS A KOCSIN <-------

Mifog történni? Hát elmegye a kilométer napi számláló, elmegy a dátum... meg még egy pár beállítás Trimp...hasonlók, de semmi rossz nem történik! Viszont ezzel az újraindítással csinál egy öntesztett a body computer! Azután ha elindulsz akkor már NEM FOG VILLOGNI A KILOMÉTER SZÁMLÁLÓ, mivel csinál egy "proxy sorba rendezést" is! Nah ez az a "speciális" müvelet amit szintén szeretettel leszámláznak! Azt nem tudom hogy így illeszti-e az új rádiót (sztem igen), de azt tudom hogy a kilométerszámlóló villogása megszünik, amennyiben a hiba csak valami pillanatnyi rendszerhibából adódik!

Még valalmi az Body computer újraindításáról: Nekem amikor csináltám egy gyári selespeed beállítás adatációs és kuplung jeladó hibát írt a kocsi, nem tudtam még besem indítani! Body computer indulás után elindult az autó! Gondolom visszállat a gyári értékekre! :)

Persze nem kell ezt sem szemre észnélkül naponta 10xer újraindítani, ha sürün visszajönn a hiba érdemes rádugni diagnosztikai kábelre és kiolvasni mi lehet a baj! Nálam ezt kb 4xer kellet megcsinálni a 2,5 év alatt!

Nah elméletileg ezen a hibán is viszonylag könnyen túltudjuk tenni magunkat, ha nem valami állandósult meghibásodás okozta:)

Többször is fogom hangsúlyozni hogy a BLOGom célja nem az okoskodás, vagy az autószerelők lejáratása, én csak a tapasztalataimat mesélem el az olvasóimnak! A célom egyedül annyi hogy probálok segíteni azokon akik egy picit müszakibb beállítottságú, és nem annyira tehetős Alfa Romeo tulajok! Akik számára talán segítség hogy ha egy hiba könnyen vagy talán ingyen is orvosolni tudnak!

 

komment

süti beállítások módosítása